BAKŁAŻAN – BAŁKAŻAN!



          Dziś zajrzałam do mojego zeszytu z przepisami. Mam go jakieś 20 lat (był raz przepisywany). Na trzeciej stronie mam przepis na zapiekankę z bakłażana z notatką, że spożywana z bagietką jest super!

 


Wszystkie składniki mam w domu oprócz bagietki, ale zamiast niej odświeżę wczorajsze pieczywo, przypiekając go chwilę w piekarniku.


 Zatem mili Państwo:  Bakłażan – bałkażan!





SKŁADNIKI:

- po ½ kilograma bakłażana, cebuli i pomidorów, pokrojonych w plastry
- ser kozi, główka czosnku,
- oliwa, mąka kukurydziana, pieprz, suszona bazylia, sól
- naczynie do zapiekania i piekarnik

Z- bakłażan obtaczamy w mące kukurydzianej i smażymy na rozgrzanej oliwie na złoto

Z- na kolejnej porcji oliwy
M- smażymy cebulę, która przechodzi po uduszeniu do Ziemi

 


Z- naczynie do zapiekania smarujemy oliwą, kładziemy na spód podsmażone plastry bakłażana, na to część cebuli
M- posypujemy pokrojonym czosnkiem, pieprzem i bazylią
W- solimy
D- układamy na to część pomidorów
O- na to ser kozi
Z- znowu plastry bakłażana, drugą część cebuli
M- posypujemy pokrojonym czosnkiem, pieprzem i bazylią
W- solimy
D- układamy na to drugą część pomidorów
O- na to ser kozi

 


Zapiekamy w piekarniku w temperaturze 180˚C, ok. 45 minut.

Zapiekanka jest mokra, soczysta, w sosie z pomidorów i przypraw moczymy pieczywo, ewentualnie można zastąpić je makaronem.



IZARAJ

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz